En blogg om sytt och sömmat, stickat och sumpat. Enligt devisen "fort och fel" kan man skapa det mesta på ingen tid alls. Det enda man inte får missa är sömsmånen - en dyrköpt erfarenhet...

onsdag 28 december 2011

Gamla broderier


Jag har broderat sen jag var i yngre tonåren. Jag hatade alltid syslöjd och så fort man fick välja lämnade jag nål och tråd för svarv och bandsåg. Men jag har alltid älskat broderi. Den översta gjorde jag på en västficka ett påsklov hos gudmor i Åhus. Lite skåneinspirerat som ni ser; pilträdet alltså. Då var jag 13-14 år. Det undre broderiet har kanske 10 år på nacken. På många år broderade jag ingenting men har nu ett nyförälskat förhållande med det gamla exet känns det som.

P.S. Mina bilder kommer aldrig att bli bättre än så här. Jag har varken intresse eller förutsättningar att uppdatera mitt kamerainnehav.

1 kommentar:

  1. Underbara! Jag tror jag ska brodera lite på några av mina UFO:s....fast då hade jag ju behövt den där kursen i yllebroderi först....

    Kram

    SvaraRadera